Feb 27, 2013

Fatih Seferagic siapa tak kenal?

Aku baru kenal dia dan dia tak kenal aku lagi,mungkin satu hari nanti aku nak pergi AS atau dia datang KL.nak jumpa dia nak berkenalan dengan dia.Auww.hahaha.Amboii bukan main kau kan.

Selalu pagi pagi aku masuk office buka facebook.buka youtube cari lagu best dan aku akan buat kerja.tapi tadi aku tengah scroll aku punya facebook aku terjumpa ini.


Justin bibir aku dah selalu tengok dulu dulu sekarang nih siapa pulak yang dekat sebelah tuh.Biasa lah lumrah manusia suka tengok benda yang cantik.handsome.sedap mata memandang so aku pun buka lah sekali aku nampak ini.

"Seorang Al-Hafiz muda berbangsa Bosnia, dilahirkan di Jerman, dan menetap di Texas, USA. Fatih merupakan seorang guru Al-Quran di sana. Dan dia baru berumur 17 tahun!

Dialah pemuda itu. Hafiz Qur’an, bersuara indah.MASYALLAH.Tinggal dan menetap di Amerika Syarikat bukan menjadi alasan baginya untuk tidak menghafal Al-Quran.Pada usia 4 tahun,dia berpindah ke AS, tinggal di Arizona selama 3-4 tahun sebelum menetap di Baltimore, Maryland selama 7 tahun dimana dia mula menghafal Al-Quran.

Dia mula menghafal Al-Quran pada usia 9 tahun dan menghafal 30 juzuk Al-Quran dalam 3 tahun dan telah menjadi hafiz pada usia 12 tahun! Dia melatih hafalannya itu di bawah bimbingan Syekh Qari Zahid dan Qari Abid. Sekarang sambil sekolah, dia juga mengajar Al Quran dan menjadi ketua remaja masjid Sheikh Yasir Birjas di Dallas, Texas.

Dengarkan bacaan beliau semasa menjadi imam solat Terawih dan dengarkan lagu nasyid Ghuraba yang dialunkan olehnya, sungguh merdu"


SUBHANALLAH...

Sekarang aku jarang dengar lagu sebab aku layan Fatih nih lebih sikit dari lagu :)


Aku terfikir teruknya aku.


Macam mana dengan solat aku?kadang kadang buat subuh gajah.

Aurat pon kadang tutup kadang terdedah.

AKU TAKNAK SEMUA TUH.

Sempat ke aku nak taubat nasuha?

Selalu ingat nak taubat lepas kahwin.sempat ke?Jahilnya aku.

Banyak sangat dosa aku

Aku harap Allah ampunkan dosa aku walau aku banyak lukakan Dia.

Aku hanya manusia yang leka.

Manusia yang mudah lupa.

Manusia yang asyik dengan dunia.

p/s;Tolong ingatkan aku bila aku buat salah dan tolong tarik aku untuk pergi jalan yang lurus sebab aku tau banyak dosa aku pada Tuhan aku. Jangan cakap belakang aku apa kesalahan aku tapi cakap lah depan aku dengan cara yang elok dan bantu aku untuk keluar dari kesalahan aku.Tolong ajak aku borak bantal dengan kau orang wahai kaum perempuan*harap korang faham


"My dear Allah S.W.T,
When I lose hope please remind me that Your love is greater than my disappointments & Your plans for my life are better than my dreams"

No comments: