Jan 21, 2013

Minyak kelapa dara.

Assalamualaikum korang.

Setelah macam produk yang aku cerita sekarang nih aku nak cerita pasal minyak kelapa dara atau in english virgin coconut oil (VCO).Minyak nih memang dah lama femes dan dekat rumah aku memang dah lama ada.tapi aku nih suka pandang enteng pada produk macam nih.benda untuk kesihatan mana ada yang sedap. tuh lah sekarang orang jual dalam bentuk macam bebola tuh tapi kecik.so bila nak telan tak rasa lah minyak kelapa dara nih.tapi apa yang aku jual still dalam bentuk cecair dan tak diolah pon menjadi bebola kecil ittew.

Dulu mak aku suruh minum minyak kelapa dara nih.bukan minum 1 cawan tapi 1 sudu je.gila 1 cawan? bila dah makan rasa dekat tekak tuh macam melekat je dengan minyak kelapa nih.lepas tuh mak aku masak letak minyak kelapa dara.memang rasa macam kelapa lah bila masak nasi goreng pon guna minyak kelapa dara tapi ktorang bedal je sebab lapar.macam macam cara mak aku guna sebab tau minyak nih terlalu banyak khasiat.

Sekarang aku tengok banyak sambutan.masa hari tuh jual dekat MAHA ramai sangat orang beli.so sekarang aku jual thru online.

Antara kelebihan minyak kelapa dara;
  • Mengurangi risiko terserang atheroclerosis dan sakit jantung.
  • Membantu mengendalikan kencing manis.
  • Membantu mencegah osteoporosis.
  • Memberikan sumber energy yang cepat.
  • Menguatkan sistem ketahanan tubuh.
  • Mengurangi gaut dan stroke.
  • Mengurangi risiko penyakit hati dan radang paru paru.
  • Menstabilkan kadar kolestrol dalam darah.
  • Membentuk berat badan ideal.
  • Mencegah terjadinya pembekuan darah.
  • Memperbaiki pencernaan.
  • Mengurangi risiko demam,batuk,selsema dan asthma.
  • Menyembuhkan kulit yang terluka.
  • Menyihatkan kulit kepala dan rambut yang berkilat.
  • Membantu penjagaan kulit menjadi lebih halus dan lembut.
  • Membantu melambatkan kedutan kulit.
  • Mengubati sakit gigi dan sengatan serangga.
Cara menggunakannya;
  • Dicampurkan kedalam makanan.
  • Sebagai salad dressing.
  • Dicampurkan kedalam minuman.
  • Dimakan begitu saja dari dua hingga empat sudu sehari,kalau tak boleh makan begitu saja boleh dicampurkan dengan madu.
  • Kegunaan luar,sapukan pada luka atau bahagian yang sakit. 
Aturan minum;
  • Dewasa; 1 atau 2 sudu makan,2 kali sehari .pagi dan mala.
  • Kanak kanak; 1 atau 2 sudu teh,2 kali sehari.pagi dan malam.

Terlalu banyak khasiat minyak kelapa dara.kalau korang nak tau pape atau nak order boleh contact aku di FB atau whatsapp di 0176319717.

No comments: