Jan 2, 2013

Taman Negara Part II

Assalamualaikum peeps;)

Ok lets we continue entry yang masa hari tuh,sape yang baru baca dan tak tau mana entry tuh tekan je dekat belah kanan bawah sekali yang tulis older tuh:P*cehh takde mukadimah langsung*

Alaaaa aku baru teringat yang aku pernah baca dekat blog sape ntah kalau kita pergi taman negara elok lah lepas tuh kita singgah tengok gajah buat show.Tapi baru sekarang aku ingat,alaaaa ruginyaaa. alaaaaa.alaaaaaa. Korang jangan cakap ala ummu lepas nih kan boleh pergi lagi,TOLONG LAH JANGAN CAKAP, aku taknak sebab jalan nak pergi sana buat aku sakit kepala. korang yang tak kesah jalan pusing pusing macam roller coaster sampai aku pening pening lalat tuh takpe lah,boleh lah korang pergi.tapi aku?!huh! Alaaa bencilah.

Jom sambung balik.

Lepas kami dah habis aktiviti siang hari kami pon tidur sampai sikit lagi nak maghrib.penat sangat gamaknya..Lepas dah siap siap tuh ingat nak pergi nite walk,malam malam kan kita boleh tengok pokok yang bercahaya yang berbau dan boleh tahu apa yang bintang bintang tuh buat, Kalau pakai tour guide 1 kepala dia charge dalam RM35-RM40 tapi kami nih advance sikit tak payah pakai tour guide,redah sendiri ikut kata hati.kahkahkah takde lah kata hati sangat tapi dah ada track ikut je lah,nampak orang naik kita naik lah rupa rupanya diorang tengah tengok rusa minum-orang cakap tuh memang port rusa sebab ada air masin.aku pon tak sure sangat.wei wei wei nak bitau nih kami jumpa cendawan glow in the dark.sebelum nih pernah jumpa juga tapi kali nih buat buat jakun macam tak pernah jumpa:P


 Pose time malam tak sama dengan pose time siang
 
 Time nih kami ramai ramai duduk berderet nak tengok rusa,layan kan je lah dah binatang tuh je yang ada dekat situ.
 

Kiri;dalam hutan,diorang dah siap kan path untuk korang so senang lah takde masalah dengan tanah atau lecak walaupun baru lepas hujan.
Kanan;itulah gambar cendawan 'glow in the dark'


Waktu balik sambil jalan berlenggang kangkung tiba tiba Juna cakap eh ada tapir lah!ada tapir!suruh diorang cepat sikit boleh tangkap gambar dengan tapir,so kami pon berlari dengan pantas so ini lah tapir dia.merayau rayau cari makanan.pihak chalet dekat sini memang bela diorang nih.

 Ini signboard waktu mula mula nak masuk dalam hutan tapi kami tangkap waktu balik sebab awal awal tadi eksaited nak masuk hutan.


Jumpa nih dalam kedai makan,ohyeahhhh!

Arep makan dengan penuh perasaan,tapi aku pon tak sure apa perasaan dia,nikmat betul.Ekin tuh aku pon tak faham tengah ejek pekerja yang macam kerek tuh kot.kahkahkahk

Picture nih sebelum makan,walaupun perut lapar berkeroncong untuk ana satu! tapi tangkap gambar bukan main.

Ok lepas makan perut kenyang mari kita balik sambung main Uno.

Keesokkan harinya ktorang naik sampan pergi seberang sorang kena bayar RM1 macam biasa lepas tuh tengok signboard mana paling dekat untuk pejalan kaki.

Nahhhhh,

  Seperti yang kita lihat paling dekat sekali ialah 'LUBUK SIMPON',mari lah kita memulakan perjalanan.


Aku rasa kalau takde lori ais tuh lagi cantik,sibuk ahh.

 Mari lah tangkap gambar signboard yang ada.



Uolss tengoklah nih,posing ala ala hero remaja.menangis iols tengok.




 Kutip duit lagi nak naik sampan balik.

 Ini lah kami,SMAT.Aku tak ingat yang aku dah upload ke belum before this tapi apa nak heran belog aku sukahati aku lah,kehkehkeh

 Ok ramai ramai naik hilux ateng balik ke mana mana korang suka:P

 The boys ^^
*masa hari tuh the girls kali nih the boys.takpe lah sekali sekala bagi diorang glemer.


Ehem ehemm,
Kasi can lah sekali sekala.
heuheuheuh..ok aku pakai size kecik*pasrah


Thanks uols ^^


*SMAT stand for Sofa Merah Adventure Team




No comments: