Jan 4, 2013

DIY Necklace

Assalammualaikum wahai rakyat jelata sekalian.

Do it yourself ataupun DIY ataupun Do it yourself ataupun DIY. ok ok mari kita sambung. sekarang trend semua nak DIY termasuklah aku.siap cakap nanti pelamin kawen pon nak DIY boleh cut cost.kalau aku nih pandai menjahit baju kawen pon kalau boleh aku nak DIY juga. Apa apa je lah yang boleh mengurangkan bajet aku nak DIY,kalau pandai memilih korang untung kalau tak pandai memilih korang rugi walaupun DIY.

Ok cerita nih takde kena mengena dengan pelamin kawen ataupun baju kawen tapi rantai kawen,eh?bukan rantai kawen tapi rantai biasa yang kita pakai pergi kenduri kawen as an accessories so nampak lah lagi vogue takpon menarik,tak gittew kak joyah?

Adalah dalam 2 3 video yang aku suka cara dia buat necklace,tak rumit. simple. menarik. senang. dan bahan bahan senang dapat. Kalau korang tak tau mana nak cari barang barang nih semua korang boleh cari dekat GM ataupun Kenanga Wholesale City (KWC) kalau korang pergi sini memang banyak jual barang tapi jangan rambang mata, dan silalah cari tempat yang anda dah set dalam otak sebelum keluar rumah lagi. Faham?

Mari kita tengok video yang simple dan best dan menarik dan macam macam lagi.



First tutorial,sweet!


Aku suka tengok semua video video dia,fringe necklace.


Statement necklace dia sangat awesome padahal guna pin biasa dan manik je.


Straight knot necklace sangat mantap.


Ini juga awesome,just use a safety pin same like third video but in different way.

hope u like it and best of luck!^^

No comments: